Orang Muda Vs OrangTua

Lama betul bercuti dari menulis dalam blog ini. Bukan apa, kini pengguna media sosial lebih banyak menumpukan perhatian kepada whatsaap, facebook , twitter dan intergram. Paksu juga tidak mahu ketinggalan dan lebih banyak masa kini tertumpu kepada handphone yang lebih mudah dan cepat capaiannya. Harini dengan sedikit masa yang terluang ini, teringat pulak untuk mengaktifkan… Teruskan membaca Orang Muda Vs OrangTua

Tahniah kepada yang baru dapat anugerah ‘Dato’

Tahniah kepada Pengurus Besar Kumpulan Perladangan Felcra Bhd. Y.Bhg. Dato Hj. Abd. Muis Damuri (kanan) diatas pengurnian DPIM di Istana Abu Bakar, Pekan, Pahang.   Seramai 200 individu menerima darjah kebesaran dan pingat sempena ulang tahun keputeraan Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah di Istana Abu Bakar di sini, hari ini. Mendahului senarai penerima itu ialah… Teruskan membaca Tahniah kepada yang baru dapat anugerah ‘Dato’

Bila agaknya isu PTPTN ini akan dapat diselesaikan……

Masyaallah, tak habis-habis kisah nak kutip hutang dari pelajar-pelajar yang memimjam dari PTPTN. Sebelum PRU13 tempohari sibuk pasal isu PR nak lupuskan pinjaman dan selepas pilihanraya pulak sibuk kerajaan BN nak menyenaraikan peminjam ingkar dibawah sistem Rujukan kredit Pusat (CCRIS) yang mungkin akan memberi kesan yang teruk kepada peminjam-peminjam ingkar berkenaan. Alhamdulillah ada juga orang… Teruskan membaca Bila agaknya isu PTPTN ini akan dapat diselesaikan……

Hinanya kalau kita disifatkan hanya setakat mengisi kekosongan jawatan sahaja……

KH KAH KAH Tun Dr Mahathir Mohamad mantan PM pun dah tak berapa nak percaya kepada penjawat awam yang ada kini. Tengok apa kata dia dibawah ni. Nak kata tak betui pun ada betuinya kerana apa yang diucapkan oleh Tun dan apa yang dilakukannya selama ini telah dianggap sebagai lebih kurang sebagai “fatwa” jugak oleh… Teruskan membaca Hinanya kalau kita disifatkan hanya setakat mengisi kekosongan jawatan sahaja……

Presiden Cuepecs kena belasah rakan Facebook sinarharian…….

Presiden Cuepecs hari ini dibelasah dalam komen rakan Facebook sinarharian berikutan kenyataannya “Pesara hentam kerajaan tak kenang budi ” seperti yang dilapor dalam sinarharian.com.my hari ini. Presiden Cuepecs menyifatkan tindakan segelintir pesara kerajaan yang mengkritik pelbagai dasar kerajaan atas pentas politik bersama parti pembangkang sebagai tidak mengenang budi. Ini adalah sebahagian dari 87 petikan komen… Teruskan membaca Presiden Cuepecs kena belasah rakan Facebook sinarharian…….

Guna media sosial bagi tujuan peribadi adalah pecah amanah-SPRM.

KUALA LUMPUR, 6 Jan — Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan mengkategorikan pekerja dalam sektor awam dan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang menggunakan media sosial bagi tujuan peribadi sebagai pecah amanah. Menurut timbalan ketua pesuruhjaya SPRM, Datuk Sutinah Sutan, jika seseorang menggunakan tiga jam di pejabat untuk kegunaan peribadi, ia dilihat sebagai satu bentuk pecah… Teruskan membaca Guna media sosial bagi tujuan peribadi adalah pecah amanah-SPRM.

ketua Jabatan kena turun padang…….arahan KSN

Petikan dari Berita harian Metro 22 Nov. 2012. Macammana tak guna alat kawalan jauh kalau dah banyak sangat program lawatan Pak Menteri yang kena ikut dan terpaksa menghaziri bermacam-macam jenis mensyuarat saban hari. Itu tak kira lagi yang terpaksa ke hulu hilir dengan kapal terbang dan kereta resmi ke Putra Jaya dan Ibu Pejabat kerana… Teruskan membaca ketua Jabatan kena turun padang…….arahan KSN